11 Biopalivá ostávajú aj naďalej vhodnou ekologickou alternatívou | Biopalivá - všetko o kvapalných biopalivách

Biopalivá ostávajú aj naďalej vhodnou ekologickou alternatívou

Výrazná uhlíková stopa pri výrobe elektromobilov spochybňuje ich ekologickosť. Štúdia mníchovskej konzultantskej spoločnosti Berylls Strategy Advisors, ktorá sa špecializuje na oblasť automotive, rozoberá fakty o emisiách CO 2, ktoré sú spojené s výrobou batérií do elektromobilov. V štúdii, ktorú zverejnil portál Bloomberg, Andreas Radics zo spomínanej konzultantskej spoločnosti uviedol: „Sme pred vlnou prílivu ďalších emisií CO2." Podľa neho vodiči v Nemecku alebo Poľsku môžu byť paradoxne viac ekologickejší s bežným motorom, než v prípade používania elektromobilov.

Zistenia štúdie totiž ukazujú, že hoci sú elektrické vozidlá v samotnej premávke bez emisií, stále sú spojené s výraznou uhlíkovou stopou, keďže ich výrobou - a to najmä v prípade používaných batérií, sa exponovalo výrazné množstvo oxidu uhličitého. Len samotná výroba automobilovej batérie s hmotnosťou okolo 500 kilogramov pre športovo ladené elektromobily by vyprodukovala až o 74 percent viac CO2, než sa dostane do ovzdušia pri efektívnej produkcii konvenčného automobilu, vyrobeného v bežnej továrni a výrobnej hale v Nemecku.

Elektromobily sa podľa dostupných faktov dokážu stať skutočne ekologické až po 10-tich rokoch používania, čo je dosť nemilé prekvapenie. Napriek tomu regulačné orgány v jednotlivých krajinách nestanovili jasné usmernenia o prijateľných emisiách uhlíka počas životného cyklu elektrických automobilov, a to aj napriek tomu, že Čína, Francúzsko a Veľká Británia sa smerujú k utlmovaniu výroby a používaniu klasických benzínových a naftových motorov.

Ekologickou alternatívou, ktorá môže skutočne znižovať emisie, ostáva aj naďalej používanie biozložky ako aditíva do nafty a teda efektívne využívanie potenciálu biopalív.

Pôvodný článok o téme ekologickosti elektromobilov nájdete tu: The Dirt on Clean Electric Cars.

 

Elektromobily v Nemecku dokážu byť z hľadiska celkovej stopy CO 2 skutočne ekologickejšie než bežné autá až po 10 rokoch používania.