8
Letisko Karlstad ako prvé v Európe sprevádzkovalo koncom júna zásobník na tankovanie leteckého biopaliva. Prvý komerčný let, ktorý využil biopalivo, bol z Karlstadu do Frankfurtu. Od roku 2015 by na eko-palivo mali fungovať všetky lietadlá odlietajúce zo švédskeho letiska.
Letecké biopalivo je 3-4 krát drahšie ako bežné letecké pohonné hmoty, čo dnes bráni leteckým spoločnostiam správať sa šetrnejšie k životnému prostrediu. V snahe nájsť riešenie zriadil holandský priekopník v leteckom biopalive SkyNRG spolu so Statoil Fuel & Retail kompenzačný fond na ochranu klímy. Fond bude spočiatku pokrývať rozdiel medzi nákladmi bežného leteckého paliva a biopaliva a podporovať výskum.
Medzinárodná letecká dopravná asociácia (IATA) je správou o pravidelných dodávkach biopalív pre všetky odlety lietadiel nadšená. „Je to veľký krok vpred - zatiaľ sa biopalivá dodávali len na konkrétne lety jednotlivých leteckých spoločností. Oblasť okolo Karlstadu má vysoký potenciál pre udržateľnú výrobu biopalív z lokálnych surovín," povedal Thomas Roetger, zástupca riaditeľa IATA. Prečítajte si celý článok.
Biopalivá „letia" aj u iného leteckého giganta. Americký výrobca lietadiel Boeing chce lietať na tabak, presnejšie bio-kerosín vyrobený z rastliny. Používaním biopaliva by sa mala obmedziť produkcia oxidu uhličitého, ktorý škodí zemskej atmosfére. Podľa firmy Boeing sa používaním biopaliva v porovnaní s predošlým palivom znížia emisie o 50% - 80%. Prečítajte si celý článok.